Pět nejčastějších chyb finančních poradců

PoradkyněFinanční poradci často opakují chyby, které jsou jejich klienty negativně přijímány. Zbytečně tak přicházejí o další obchody.

 

I přes celou řadu mediálních testů a článků v různých médiích, jedno zda jde o ekonomická a odborná média, anebo o všeobecná, dělají finanční poradci stále stejné chyby, které ve většině případů znamenají odchod klientů k jinému poradci.

Vynechali jsme takové banální důvody, jako jsou nesympatie mezi klientem a poradcem, případně do nebe volající neodbornost, kterou odhalí trochu poučenější laik. Vztah mezi klientem a poradcem je z většiny důvodů natolik křehký, že stačí málo a vše může záhy skončit. Vybrali jsme pět nejčastějších důvodů, kterým by se finanční poradci měli raději vyhnout.

Pomlouvá konkurenci

Klevetění je negativní vlastnost. Jestliže finanční poradce či poradkyně pomlouvá své kolegy z konkurenčních firem, nedává tím sám sobě nejlepší vizitku. Podobné argumenty, které při šíření fám finanční zprostředkovatel použije, se mohou vztáhnout i na něho.

Vychvaluje určitý produkt či řešení

Jako babka kořenářka může působit zprostředkovatel, když halasně vychvaluje konkrétní produkt. V tomto případě je nutno zbystřit, proč poradce vychvaluje právě onu pojistku nebo investici. Přílišné rozplývání se nad konkrétním finančním produktem je krajně podezřelé.

Omezuje se na dílčí segment poradenství

Ke škodě nejednoho poradce je, když se zaměřuje na jednu oblast finančního trhu. Nejčastější „specializace“ jsou hypoteční makléři a pojišťovací zprostředkovatelé. Ti sjednávají hypotéky, případně úvěry ze stavebního spoření a sjednávají jednu pojistku za druhou. Oblasti jako jsou investice, konsolidace úvěrů či penze jim nic neříkají. Do budoucna se připravují o lukrativní zdroj příjmů.

Nedočkavost a nenasytnost

Nedočkavý poradce je takový, který vám chce na prvním setkání vnutit jím vypracované smlouvy, aniž by s vámi cokoliv konzultoval. Nenasytnost až lačnost zase způsobuje loudění kontaktů na členy vaší rodiny, přátele, známé a kolegy z práce.

Bezohlednost vůči přáním a cílům klienta

Posledním největším prohřeškem je nutit svého klienta do takových řešení, která nekorespondují s jeho přáními a cíly. Poradce zde sleduje pouze jeden cíl a to vlastní.

Těchto pět důvodů stojí za řadou neúspěchů, které finanční poradci dnes a denně zažívají. Nelze je však generalizovat a brát za bernou minci. Většinou jde o souběh více vlivů, které mají za následek doslova úprk klienta. Mnohdy k ještě horšímu poradci, než od kterého raději uprchli.

Líbil se vám tento článek?
Pomozte nám s jeho propagací a sdílejte ho na svém Facebooku či na jiné sociální síti, kterou používáte. Děkujeme.