Internetové (dříve též přímé) bankovnictví

Bankovní účty můžete obsluhovat i prostřednictvím kanálů přímého bankovnictví. Přeloženo do češtiny jde o provádění úkonů aniž byste museli do bankovní pobočky. Jako nástroj komunikace s bankou nebo kampeličkou využíváte internet, telefon nebo mobil.

Mezi kanály přímého bankovnictví se řadí zejména internetové bankovnictví, dále pak mobilní bankovnictví, kdy klient obsluhuje svůj účet prostřednictvím aplikace nainstalované ve svém mobilním telefonu. Dalším způsobem, jak kontrolovat peníze na účtu je prostřednictvím telefonického bankovnictví. Zejména firmy využívají služeb tzv. homebankingu.

Výhody přímého bankovnictví

Mezi hlavní výhody přímého bankovnictví patří situace, kdy klient nemusí chodit na žádnou bankovní pobočku. Veškeré příkazy ohledně jeho peněz může vykonat v pohodlí domova, případně na cestě. Správu svého bankovního účtu online zvládne každý. Stačí maličkost a to přihlásit se do internetového bankovnictví.

Bezpečnostní pravidla přímého bankovnictví

I při obsluhování účtu prostřednictvím některého z kanálů přímého bankovnictví by měl klient dodržovat pravidla obezřetného chování. Hesla k přístupu do svého účtu by neměla být volně k dispozici každému. Stejně tak i při telefonickém obsluhování účtu by se měl klient nejdříve ubezpečit, že ho nikdo neposlouchá anebo nesleduje. Čtěte také: Čtyři zásady pro bezpečné používání internetového bankovnictví

Líbil se vám tento článek?
Pomozte nám s jeho propagací a sdílejte ho na svém Facebooku či na jiné sociální síti, kterou používáte. Děkujeme.