Uvědomělý spotřebitel v boji za vyšší slevou

LetadloZískání slevy nebo výhody je pro spotřebitele nejvyšší metou, jaké může ve vztahu s obchodníkem dosáhnout.

 

Variant, kterak získat nějakou tu slevu je omezené množství. V tomto nerovném boji, ve kterém spotřebitel tahá za kratší konec provazu, nemá tuctový zákazník téměř žádné možnosti získání slevy.

Ve světě je přitom obvyklé, že zákazník tvrdě vyjednává s korporací ohledně slevy. Na samém začátku je nutné se připravit na dlouhá a tvrdá jednání a zároveň naplnit tři podmínky: musí jasně vědět co chce, nenechat se odbýt a nebýt sám. Čtěte také: Jak ušetřit na jízdném Českých drah

Obory vhodné k vyjednávání

Módní řetězce, mobilní operátoři, cestovní kanceláře, letecké společnosti, banky, investiční společnosti.

Podle běžných společenských norem platí, že skupinu tvoří nejméně dva lidé. Při vyjednávání s kapitalisty je nutné disponovat masou několika stovek nebo tisíc osob. Zvláště patrné je to v licitaci s mobilními operátory. V tomto oboru představuje nejméně několikasethlavá uživatelská základna silný pilíř pro vyjednávání lepších podmínek, než na která dosáhne jednotlivec.

Jaké výhody lze získat

Získání slevy je základem pro jakékoliv kolektivní vyjednávání. Ještě lepší je dostat se ve výchozím módu na nějaký atraktivní bonus, který byste jako nováčci služby těžko získali. U leteckých společností se může bonusem myslet například získání jednoho tisíce nalétaných mil i bez toho, aniž byste někdy vůbec letěli letadlem. U banky pak získáte bezplatné vedení účtu a zlevněnou hypotéku aniž byste předtím byli jejími klienty. Základem je získání slevy anebo lepších podmínek. To platí zejména u mobilních operátorů, kdy se s patřičně početnou skupinou dají získat zajímavé ceny.

Pro získání pozornosti je nutné nashromáždit dostatečný počet osob, které do toho půjdou s vámi.

Najděte dav

Pro získání kritického počtu osob, které vám svým počtem pomohou vyjednat lepší podmínky, použijte sociální sítě. Založte skupinu, jejímž cílem bude získání zajímavého tarifu u mobilního operátora nebo vyšší sleva u vašeho oblíbeného módního řetězce. Čtěte také: iBod: Bonusový program České spořitelny?

Rozešlete avízo svým přátelům a známým a počkejte, až skupina získá určitý počet fanoušků. Pro snazší budoucí vyjednávání podmiňte účast ve skupině tím, že fanoušek se „nezávazně“ zavazuje k tomu, že v případě vyjednání zajímavých podmínek se stane platícím zákazníkem. Mějte stále na paměti, že jde o dost virtuální a tudíž i nestálý projekt. Lajk nikoho nestojí. Na síti najdete drtivou většinu těch, kteří vás jen chtěli podpořit.

Dopředu se nedá stanovit, jak vysoký počet osob potřebujete, aby s vámi vybraná korporace vůbec ztrácela čas.

Líbil se vám tento článek?
Pomozte nám s jeho propagací a sdílejte ho na svém Facebooku či na jiné sociální síti, kterou používáte. Děkujeme.