Pro polovinu klientů jsou bankovní poplatky klíčové

Bankovní poplatkyČeši vybírají banku podle poplatků a výše úrokových sazeb. Jakmile se jim finanční instituce znelíbí, hledají novou, ve které ušetří.

 

Trochu to připomíná supermarketové nakupování. Spotřebitel si projde nabídku marketů v jeho nejbližším okolí a poté se podle ceny rozhodne, kde nakoupí. Více než služby a samotné produkty nás zajímá kolik a za co budeme platit. Čtěte také: Jak moc drahý je účet zdarma

Stává se, že bankám uteče bonitní klient, který nechce platit poplatek za vedení běžného účtu. Zato mu nedělá problém platit několikamilionovou hypotéku. Věrnost a důvěra jsou dvě věci, o které by se tuzemské banky měly snažit.

Důvěra ve svou banku je zásadní

Své bance věří 96 procent lidí. Dvě třetiny ji jsou schopny doporučit rodině a přátelům. Proto je důležité, aby banky poskytovaly své služby transparentně a srozumitelně.

Kromě samotné výše poplatků za bankovní produkty a úrokové sazby na depozitech a úvěrech je důležité, aby bankovní domy neměly komplikované produktové ceníky. Právě podmínky jsou spolu s poplatky a sazbami nejčastějším důvodem pro přesunutí se do jiné banky. Čtěte také: Desetina lidí chce změnit banku

Polovina věrných klientů

Polovina českých bankovních klientů (51 procent) je věrná své bance. Druhá polovina lidí laškuje s více bankami. Dvě banky pro své potřeby využívá 37 procent Čechů. Produkty a služby tří a více bank využtívá 12 procent lidí.

Důvěra a věrnost se vztahuje i na využívané finanční produkty. Pouze 42 procent klientů má u své primární banky hypoteční úvěr. Primární banka je taková, u které mají běžný účet.

V České republice má 94 lidí ze sta osobní účet u banky, kterou považují za svou základní. Spořící účet má ve své primární bance 67 procent klientů. Kreditní kartu pak 72 procent a spotřebitelský úvěr 56 procent. Právě z hypotéčních úvěrů plyne bankám nejvíce financí. Jde o dlouhodobý a relativně ziskový produkt. Čtěte také: Zhodnocení peněz: Banky, fondy nebo podnikání?

Informace v příspěvku vycházejí z průzkumu společnosti EY, která oslovila 32 642 fyzických osob ve 43 zemích světa, jenž v době dotazování měli nejméně jeden bankovní produkt a přístup k internetu. Sběr dat byl prováděn od 25. července do 7. října 2013. V Česku se průzkumu zúčastnilo 415 respondentů.

Líbil se vám tento článek?
Pomozte nám s jeho propagací a sdílejte ho na svém Facebooku či na jiné sociální síti, kterou používáte. Děkujeme.