Pojišťovny ruší spolupráci s brokerpooly a MLM

PoradciOd února hýbe finančně poradenským trhem výbušné téma jakým je rušení spolupráce pojišťoven s brokerpooly a MLM firmami.

 

Koncem února téma rozjela pojišťovna Allianz, která k této problematice vydala tiskovou zprávu. Nyní se k ní přidává Pojišťovna ČS. Podle jejího generálního ředitele Petra Zapletala, který v rozhovoru pro časopis Euro prohlásil, že jím vedená pojišťovna začala omezovat spolupráci s vybranými brokerpooly a finančně poradenskými společnostmi. Čtěte také: Jak poradci podvádějí své klienty

Výbušné téma? Jak pro koho

Rušení spolupráce s jednotlivými zprostředkovatelskými společnostmi, mezi které patří tzv. brokerpooly, tak i finančně poradenské firmy, probíhá v rámci jednotlivých producentů průběžně. Jen ne všichni zúčastnění mají zapotřebí medializovat kroky, které vedou k rušení spolupráce. Pojišťovny tímto v podstatě přiznávají, že mají neseriózní partnery. Zároveň tím vrhají stín pochybností nad tím, zda-li ostatní partneři jsou dostatečně seriózní.

Problémem je, že se běžný spotřebitel nedozví, jaká finančně-poradenská společnost je ta špatná, která by ho mohla případně poškodit.

Celá kampaň se nese v duchu rušíme spolupráci s pooly a MLM, avšak neřekneme, o koho jde. Podobné samočistící procesy probíhají ve všech pojišťovnách.

Informační embargo je podle bývalého člena představenstva Allianz pojišťovny Tomáše Vysoudila hlavně proto, aby konkrétní společnosti nepoškodili obchodně. Je to filosofie jejich podnikání a my jsme pouze v roli nezávislého pojistitele, který může přijmout určitá regulační opatření a snižovat riziko, a to se stalo, dodal Vysoudil na náš dotaz krátce před svým ukončením pracovního angažmá v Allianz pojišťovně. Čtěte také: Jak „poradci“ kombinují stavební spoření a investiční životní pojištění

Monitorujeme průběžně

Podobně mluví i námi oslovené pojišťovny. Ty vesměs podotýkají, že kvalitu odváděné produkce průběžně sledují a vyhodnocují. Naše partnerské společnosti neustále pečlivě monitorujeme. Kvalita je dle našeho názoru, jedinou možnou cestou budoucnosti pojišťovnictví. Společnosti, se kterými jsme ukončili spolupráci, se o kvalitu příliš nestaraly. Z dlouhodobého hlediska taková spolupráce nedávala smysl, řekl Filip Bartoš, vedoucí úseku externího prodeje pojišťovny AXA.

Mezi finančními poradci již probíhají živé diskuse o tom, jakých broker poolů a MLM firem se výše uvedená problematika týká. Zatím nelze z běžných kanálů zjistit další informace, přesto se tématu budeme i nadále věnovat. Čtěte také: Dolování dat ve finačnictví: Křížový prodej, up-selling a misseling

2FP
V příspěvku jsou použity úryvky textu a citací z připravovaného materiálu o rušení spolupráce mezi pojišťovnami a finančně poradenskými firmami. Finální verze článu vyjde 7. května 2015 v digitálním magazínu pro finanční poradce 2FP.

Líbil se vám tento článek?
Pomozte nám s jeho propagací a sdílejte ho na svém Facebooku či na jiné sociální síti, kterou používáte. Děkujeme.