Podzimní jarmarky jsou šancí pro podnikání

PříležitostPodzimní jarmarky představují zajímavou příležitost pro otestování podnikatelského záměru a získání zpětné vazby.

 

Vyzkoušejte v praxi, zda-li je váš nápad na podnikání úspěšný. Ještě předtím, než budete dávat ve vašem dosavadním pracovišti výpověď, je vhodné si nezávazně vyzkoušet podnikání. Právě nastává ideální doba k jeho testování. Lidé jsou po prázdninách zpátky doma, volný čas netráví ani na chatách či chalupách a vrací se zpět do měst. Účastí na podzimních trzích můžete zjistit, jak velkou šanci má váš podnikatelský plán. Čtěte také: Dva nápady na podnikání

Bez povolení, bez rizika

Každé podnikání má svá úskalí. Kromě toho základního konkurenčního, kdy dopředu nevíte, jestli se na trhu uchytíte, je velkou překážkou administrativní a legislativní. Avšak i toto se dá překonat. Komplikací bývá počáteční investice, která může veškeré myšlenky na podnikání nebo na přivýdělek pořádně zkomplikovat, případně zhatit.

Podzimní a předvánoční trhy se hodí pro každého, jehož činnost není složitá a dají se v ní vydělat peníze. Příležitost mají především ti, kteří oplývají manuální zručností a dokáží ve velice rychlé době vyrobit celou řadu užitečných předmětů. Vysoká přidaná hodnota je samozřejmostí. Čtěte také: Jak na peníze bokem

Přidaná hodnota ovlivňuje i výslednou cenu. Nikdo nemá důvod prodávat pod cenou. Zároveň hrozí, že napoprvé cenu přestřelíte a o vaše výrobky, byť kvalitní, nebude velký zájem právě proto, že jsou pro cílovou skupinu drahé. Cenotvorba představuje vlastní kategorii, kterou si probereme v některém z následujících příspěvků.

Zpětná vazba pro vaše podnikání

Získání zpětné vazby od vašich potenciálních i současných klientů je to, co může vaše podnikání nasměrovat tím správným směrem. Začínající podnikatelé vesměs nemají čas, chuť ani prostředky, aby na základě pokusných skupin složitě zjišťovali, jestli o jejich produkt má někdo zájem. Nejlepší otestování je v rodině a mezi přáteli a zároveň na trhu. Na to se ideálně jeví již onen zmíněný jarmark. Čtěte také: Jak začít podnikat v pěti snadných krocích

Pochval a uznáních si važte a natahujte uši. Přeneste přes srdce, když někdo řekne něco hanlivého na vaši adresu. Respektive zjistí nějakou vadu nebo vám sdělí výtku. Pozitivní i negativní ohlasy si pečlivě zapište. Později se vám tato zpětná vazba bude hodit pro odladění chyb u vašeho výrobku. Zaroveň jde o morální vzpruhu, která vás může vybičovat k dalším výkonům.

Líbil se vám tento článek?
Pomozte nám s jeho propagací a sdílejte ho na svém Facebooku či na jiné sociální síti, kterou používáte. Děkujeme.