reklama

Marketingové triky: Australská hypotéka a Holandská penze

redakce dne 16. 10. 2012 - 01:00

Protinožci a Nizozemci by se divili. Popisované finanční produkty mají budit zdání, že jde o regulérní pojmy v Austrálii a Nizozemsku.
 

Řeč je o produktech, které mají hezké názvy, jen se za nimi neskrývá žádná geografická zvláštnost anebo odlišnost. Vše se zrodilo v hlavách marketingových specialistů.

Hypotéka postavená na hlavu

Za australskou hypotékou stojí Hypoteční banka, která patří mezi největší poskytovatele hypotečních úvěrů v České republiky. Tato banka přišla s marketingovou kampaní v podobě již uvedené australské hypotéky.

V zásadě jde o to, že čím vyšší úvěr máte, tím platíte nižší úrok. Celková sleva na australské hypotéce může být až 0,4 procenta z úrokové sazby. Za každý milion vám Hypoteční banka sníží úrokovou míru o jednu desetinu procentního bodu.

Zástavní hodnota nemovitosti může být až do 85procent. Do 70 procent zástavní nemovitosti vám banka velkoryse odpustí poplatek za zpracování úvěru. Bude-li zástavní hodnota nemovitosti mezi 71 až 85 procenty, činí poplatek za zpracování úvěru 2 900 korun.

Australská hypotéka zní dobře, stejně jako její americká kolegyně. Respektive až na to, že americká hypotéka je regulérní název pro finanční produkt, který má na trhu své opodstatnění.

Inspirují se další banky?

Kromě americké a australské hypotéky mohou další banky využít třeba označení pro hypo produkty podle zbývajících kontinentů. Zajímalo by nás, jaké parametry a podmínky bude mít hypotéka africká, asijská anebo evropská. Případně jestli bude možné si na antarktickou hypotéku pořídit i něco jiného, než je iglú s tučňákem.

Zachrochtejte si s penzijkem

Nizozemská finanční skupina ING působící i v tuzemsku připravila Holandskou penzi. Za tímto výrazem se skrývá reklamní kampaň na penzijní připojištění. Propagace je zaměřena na poslední možnost sjednat si penzijní připojištění za stávajících podmínek.

Jestliže propásnete mezní datum 30. listopadu 2012 skončí nadobro příležitost sjednat si relativně výnosný finanční produkt. I přes nižší zhodnocení uložených peněžních prostředků má „penzijko“ výhodu především pro lidi, kteří odejdou do důchodu v následujících deseti letech.