Mantrou finančních poradců je placené poradenství

Finanční poradkyněSvatým grálem finančních poradců je zpoplatnění jejich služeb. Jde však o dlouhodobý úkol, který se povede málokomu.

 

Pro většinu poradců je vhodnější, aby poskytovali kvalitní rady a klienti si je najdou sami. Ani provize za sjednávání finančních produktů nepatří v některých ohledech mezi ty malé. Z webových stránek společnosti Broker Trust, která patří mezi největší brokerpoolové společnosti u nás, si může finanční poradce využívající jejich služeb vydělat na níže uvedeném modelovém příkladu nejméně 48 tisíc korun a více. Stačí, aby svému klientovi sjednal hypoteční úvěr v objemu 1,5 milionu korun, pojištění bytu s ročním pojistným na 3500 Kč, rizikové životní pojištění s ročním pojistným 13 500 korun a spořicí investiční program s měsíční splátkou dva tisíce na 20 let. Největší provize přitom plynou z rizikového životního pojištění a hypotéky. Navíc jde o celkem solidní řešení, za které se finanční poradce nemusí stydět. Čtěte také: Broker Trust: Alternativa pro finanční poradce

I přesto se někteří poradci snaží, aby jim klienti za jejich rady platili. Ne vždy je totiž pro poradce dobré sjednat finanční produkty a zinkasovat z nich provize. Týká se to především v takových případech, kdy klient disponuje větším majetkem a standardní, čili retailové produkty pro něho nemusí být to pravé ořechové.

Jak na zpoplatněné poradenství

Lepší než platby za rady je vhodné nabídnout správu majetku včetně možností jak z něho získat výnos. Netřeba zdůrazňovat, že z časového hlediska je vhodnější dosahovat menšího výnosu, který však bývá dlouhodobějšího charakteru. Oproti tomu vyšší výnos, který je dočasný, nemá pro vlastníka zdrojů příliš valný význam. K uvedenému přidejte znalost potřeb klienta a dostanete jasnou představu, jak přinést chlebodárci takový příjem, aby vás za vaše aktivity náležitě odměnil.

Největší devizou je získat dlouhodobý výnos, ze kterého se odvíjí vaše gáže.

Odměna ze zisku

Nejlepší odměna je ta, která se odvíjí podle dosažených výsledků. Vyděláte-li klientovi zajímavou částku, bude se vám lépe říkat o odměnu. Nejčastěji se stanovuje odměna z výnosu. Jde vesměs o určité procento. Jeho velikost záleží na tom, jak vysoký je výnos.

Myslete na sebe

Nezapomínejte, že peníze nejsou všechno. Nebojte se požádat o reference a na kontakty. V tomto případě jsou vaše požadavky oprávněné. Vydělali jste někomu peníze, získáváte tak nezaměnitelné právo na to, aby o vašich službách dal vědět svým známým. Požadavek ohledně kontaktů je oprávněný. Těžko bude váš klient zatajovat svým přátelům možnost, jak zvýšit výnosy z majetku. Oproti jednoduchému sjednání životní pojistky je správa majetku trochu vyšší liga, která si uznání v podobě referencí zaslouží.

Líbil se vám tento článek?
Pomozte nám s jeho propagací a sdílejte ho na svém Facebooku či na jiné sociální síti, kterou používáte. Děkujeme.