Osobní účty

Standardní bankovní účet pro nepodnikající fyzickou osobu – občana se nazývají jako osobní účty. Primárně slouží pro příjem a převody peněz. Na osobní účet řadě lidí přichází výplata od zaměstnavatele. Na druhou stranu lidé využívají osobní účet pro běžné placení svých dalších účtů jako je nájem, energie nebo poplatky za telekomunikační služby.

Srovnání osobních účtů

Podívejte se, jaké banky a družstevní záložny nabízejí pro občany nepodnikatele osobní účty.

Kde si sjednat bankovní účet

Bankovní účet, neboli také osobní či běžný účet lze sjednat na každé pobočce banky nebo družstevní záložny. S sebou je potřeba mít alespoň jeden doklad totožnosti, nejlépe občanský průkaz nebo cestovní pas. Banka s novým klientem sepíše smlouvu o bankovním účtu ve dvou kopiích.

Bankovní účet se skládá z čísla a bankovního kódu, které vydává Česká národní banka. Každá banka a kampelička má tak svůj jedinečný kód.

U bankovních účtů je důležité projít si obchodní podmínky a zjistit, jaké jsou poplatky za využívání jednotlivých služeb spojených s vedením běžného účtu.

Další služby k osobnímu účtu

K osobnímu účtu nabízejí banky další finanční produkty. Nejčastěji to bývá platební karta nebo kontokorent. U platebních karet je důležité odlišit, jestli se jedná o debetní nebo kreditní kartu. Každá má jiné podmínky využití. U kontokorentu je důležité dbát na výši úrokové sazby.

Banky nabízejí majitelům osobních účtů další bankovní a pojišťovací produkty. Může se tak stát, že bankovní poradce, který byl ke klientovi přidělen, mu bude nabízet například penzijní připojištění, stavební spoření nebo životní pojištění.

Kontrola osobního účtu

Mezi nejjednodušší kontrolu osobního účtu je pečlivé prohlížení bankovních výpisů, které banka majitelům běžných kont zasílá poštou anebo e-mailem. Klient tak má ucelený přehled všech transakcí souvisejících s jeho osobním účtem za určité období, nejčastěji na měsíční nebo čtvrtletí bázi.

V případě nejasností nebo chyb ve výpise je nutné co nejdříve informovat banku a pokusit se závadu reklamovat. Nejčastěji jde o naúčtování poplatků za služby, které si klient nesjednal.

Líbil se vám tento článek?
Pomozte nám s jeho propagací a sdílejte ho na svém Facebooku či na jiné sociální síti, kterou používáte. Děkujeme.