Nábor poradenských MLM sítí aneb Jak vytěžit z nováčka maximum

PoradceRekrut nových poradců probíhá nepřetržitě. Důležité jsou i kontakty potenciálního nováčka nebo jeho přeměna na klienta.

 

Náborování je pro řadu finančně-poradenských společností důležitou činností, kterou rozvíjejí byznys model. Připomínají tak vysoko průtokový ohřívač, ve kterém stále cirkuluje voda. Jakmile se zahřeje na patřičnou teplotu, je nahrazena vodou studenou. A tak pořád dokola.

U multilevel marketingových poradenských firem, kterých je na trhu celá řada – třeba Partners Financial Services, OVB Allfinanz, Fincentrum nebo Broker Consulting – je nábor základním klíčem pro stabilitu produkce a udržení hospodářských výsledků.

Na základě dostupných materiálů jsme sestavili manuál, jak z nováčka vytěžit maximum. A to dokonce i tehdy, pokud nakonec do firmy nenastoupí.

Z nováčka se stane poradce

Ideálním stavem je, že se z nováčka stane finanční poradce. Nemusí k tomu dojít hned, ale třeba několik týdnů po prvotním oslovení. Během doby, kdy je nováček zaškolován, poskytne svému nadřízenému potenciální kontakty, které jsou vhodné pro oslovení ohledně nabídky finančního poradenství anebo dalšího náboru.

Manažer většinou řadu kontaktů obvolá a zajistí budoucí živnou půdu pro nováčka. Ten má usnadněnou práci tím, že když se „náhodně“ ozve svým známým, kteří souhlasí s návštěvou finančního poradce, má takřka jistý obchod.

Nábory do finančně-poradenských společností mohou znamenat získávání kontaktů na nové klienty. O přijetí nových spolupracovníků ani tak nejde.

Nováček jako dojná kráva

Druhý a třetí případ je, že se z nováčka stává dojná kráva, která poskytne MLM struktuře řadu užitečných kontaktů na další lidi, kteří by o dráhu finančního poradce měli zájem. Ve hře je i taková možnost, že z nováčka je klient, který je patřičně obsloužen a je mu poskytnuto základní poradenství, které spočívá ve sjednání životního pojištění a případně nějaké investice. Ne každý potřebuje řešit hypotéku či její refinancování.

Chtěl bych vás osobně poznat

Dalším oblíbeným trikem náborářů je důraz na osobní setkání. Při nabízení volného místa je pohovor samozřejmostí. Většina náborářů však tímto jednáním sleduje budování pozitivního obrazu.

Aktuální situace na trhu práce je taková, že personalisté nestíhají zhrzeným zájemcům o zaměstnání ani poslat automatickou zamítanou odpověď. To se v případě poradenství nestává. Odmítnutý zájemce o práci finančního zprostředkovatele se dá vytěžit. Jak bylo uvedeno, buďto tím, že poskytne kontakty anebo je mu sjednán nějaký finanční produkt.

Líbil se vám tento článek?
Pomozte nám s jeho propagací a sdílejte ho na svém Facebooku či na jiné sociální síti, kterou používáte. Děkujeme.