Jak šmrncovní blondýnka ke štěstí přišla

PodnikatelkaPříběh o tom, jak lze přijít ke štěstí a úspěchu na základě vlastní píle, umu a zkušeností. Napsáno na základě skutečného příběhu.

 

Nikola byla odjakživa ráda mezi chytrými lidmi. Na studiích v Praze raději trávila čas v kultivované společnosti než na studentských večírcích. K vidění byla častěji s knihou než se skleničkou v ruce. Jak šel čas, měnila se i Nikola. Uvažovala, jak začít pracovní kariéru. Má podnikat anebo raději pracovat jako zaměstnanec?

Rozjezd pracovní kariéry

Podle jednoho dřívějšího průzkumu realizovaného mezi studenty vysokých škol vyšlo, že řada z nich chce podnikat. Jakmile však ukončí studium, ztrácejí vysokoškolští absolventi o podnikání zájem a chtějí raději místo zaměstnance. Není se čemu divit, pro podnikání je zapotřebí nápad, životní zkušenost nebo být zkrátka ve správný čas na správném místě. Ne všichni absolventi mohou hrnout nápady z rukávu jako na běžícím pásu. Proto není na překážku strávit pár let coby zaměstnanec.

Podobně na tom byla i Nikola. I přes to, že měla nápadů trochu více, chyběly jí zkušenosti a především startovací kapitál. Byť ten si coby absolventa ekonomie jedné prestižní pražské univerzity spočítala na sumu v řádech statisíců korun, což není příliš peněz, avšak pro člověka s nulou na účtu a bez relevantních pracovních zkušeností v daném odvětví jde o příliš velký risk. Nikola začala pracovat v oddělení auditu jedné větší konzultantské firmy.

Práce jí šla od ruky, získala řadu pracovních zkušeností. V průběhu doby změnila v rámci společnosti několikrát pracovní pozici. Tím se stala flexibilní z pohledu přizpůsobování se novým pracovním podmínkám a zároveň mohla rozvíjet i své manažerské dovednosti řízením nejdříve menšího, posléze většího týmu.

Přechod do vlastního byznysu

Po několika letech tvrdé práce v sektoru ekonomického poradenství se Nikola rozhodla přeskočit ze světa zaměstnaneckého úvazku do světa podnikání. Vedla ji k tomu jednak pozitivní motivace z jejího okolí, kdy několik přátel, rodinných příslušníků nebo spolužáků z gymnázia či z vysoké školy podnikalo a dařilo se jim. Byť drtivá většina z nich byli živnostníci, než páni podnikatelé či dámy podnikatelky zaměstnávající desítky lidí.

Nikola měla jednu velkou výhodu. Kromě tolik potřebného kapitálu sledovala průběžně celý obor a jeho vývoj. Zároveň praktické výstupy zkoušela na sobě a svých blízkých. Celá tato několikaletá anabáze jí dodala potřebné sebevědomí a know-how. Přestup do vysněného oboru se jí zdařil a nyní je ve svém regionu uznávanou podnikatelkou.

Tento příspěvek, byť je v něm smyšlené jméno ústřední postavy, má za cíl ukázat všem škarohlídům, že i v dnešní obtížné situaci se dá podnikat. Za úspěchem stojí v drtivé většině případů tvrdá práce. Vybudovat úspěšnou firmu tak lze v každé době.

Líbil se vám tento článek?
Pomozte nám s jeho propagací a sdílejte ho na svém Facebooku či na jiné sociální síti, kterou používáte. Děkujeme.