Franšíza nebo vlastní podnikání?

PodnikatelPustit se do neznámých vod podnikání není složité. Proti utonutí lze využít franšízových sítí, které vám v začátcích pomohou.

 

Podnikání není pro každého. Tak se dá stručně shrnout tato činnost. Doprovází ho celá řada negativních jevů, které mohou váš byznys ohrozit. Třeba už první krok, v jaké oblasti podnikat, může být ošemetný. Začínajícím, ale i těm zkušenějším podnikatelům může přijít vhod silný partner, který za něho vyřeší část agenty. Třeba průzkum trhu nebo marketingový plán. Čtěte také: Jak začít podnikat v pěti snadných krocích

Různé nástrahy a úskalí podnikání vám pomůže vyřešit buďto odborný poradce, kterého si lze na první fáze najmout, anebo se můžete obrátit na franšízu.

Franšíza je zaběhnutý byznys jiného subjektu, který vám za určitých podmínek pronajme svou identitu, know-how, poskytne vybavení a pomůže v počátcích. Za licenci odvádíte část obratu, který se pohybuje vesměs v jednotkách procent. Čtěte také: Chci vydělat peníze a nevím jak

Franšíza usnadní podnikání

Pohodlný vstup do podnikání představuje franšíza. Finančně jde o nenáročný rozjezd vlastní podnikatelské činnosti. Odpadá rovněž i přemýšlení nad sortimentem, dodavateli, výrobními postupy a dalšími nezbytnostmi, které vás oddělují od prvních úvah až po úspěšnou firmu. Čtěte také: Slovníček pojmů: Rentiér, podnikatel a investor

Kladem je, že na samém počátku dostáváte příslušné know-how, prověřený systém a v neposlední řadě se můžete spolehnout na zázemí franšízanta. To se týká především v možnosti řešení všech nenadálých záležitostí spojených s podnikáním. Nejedna franšízová síť nabízí pro své franšízové partnery různá školení, jenž usnadňují první krůčky i průběh podnikání. Je tak možné počítat se systematickým přístupem.

Snížení podnikatelského rizika

Silným argumentem je snížení rizika podnikání. Franšízové sítě disponují kvalitními průzkumy trhu a není v jejich zájmu zakládat novou pobočku tam, kde by nebyla rentabilní. Na druhou stranu čekají od partnera jistou sumu dovedností, takže výběrové řízení může být v některých případech složitější, než hledání nového zaměstnání. Pro začínajícího podnikatele je franšíza o něco bezpečnějším typem podnikání. Podle údajů České asociace franschisingu je úspěšnost rozjezdu nového podnikání v rámci franschisingu až 85 procent. Záleží na oboru, vlastních zkušenostech franšízového partnera a hospodářské situaci v národní ekonomice. Čtěte také: Pět základních vlastností úspěšných lidí

Přejmenování stávající firmy

Franšízu však nemusejí využívat jen podnikatelé-nováčci, nýbrž i letití matadoři. Průběžně dochází k přejmenovávání firem podle franšízové sítě, kekteré se přidávají. V praxi je tento způsob volen s ohledem na zkvalitňování služeb a produktů, ale také to znamená ušetření pracovních sil do činností, se kterými si stávající podnikatel nevěděl rady. Část úkonů totiž převezme provozovatel franšízy. Čtěte také: O podnikání trochu jinak

Líbil se vám tento článek?
Pomozte nám s jeho propagací a sdílejte ho na svém Facebooku či na jiné sociální síti, kterou používáte. Děkujeme.