reklama

Finanční poradci přes kopírák

redakce dne 01. 07. 2014 - 00:00

Co spojuje libovolného finančního poradce s jiným? Našli jsme několik prvků, které jsou shodné pro téměř každého poradce.
 

Už jste někdy přemýšleli, co sjednocuje finanční poradce bez ohledu na velikost finančně poradenské společnosti, se kterou spolupracuje? Většina finančních poradců a poradkyň je stejná. Prošli téměř shodným obchodním školením, mají za sebou stejné kurzy prodejních dovedností a mají naučené fráze jak klienta co možná nejlépe zaujmout. Ti drsnější použijí v komunikaci se svou ovečkou i pár manipulativních technik. Rozeberme si několik případů, ve kterých jsou si poradci vesměs podobní. Čtěte také: Co klienti chtějí slyšet a poradci mají říkat

Oblek nebo kostým?

Finanční poradce nebude nosit dámský kostým, to by asi bylo dost podivné. Avšak ani vzevření poradce v obleku nemusí být pro určitou cílovou skupinu klientů dostatečně působivé. Základním pracovním oděvem je u finančních zprostředkovatelů oblek, u dam zprostředkovatelek pak kostýmek. Tento základní a vesměs i nudný dress code je vtloukán do hlav nováčků u většiny finančně poradenských společností. Především s ohledem na ceny za jednotlivé svšky a také kvůli jisté uniformity stírající rozdíly. Z poradců dělá prakticky zaměnitelné osoby. Čtěte také: Zlí finanční poradci: Vlci v obleku

Přijít ke klientovi v džínách a svetříku je ve většině poradenských firem pozvánka na kobereček k nadřízenému. Ve vypjatých situacích může být poradci ukončena spolupráce u dané společnosti. Odlišnost se v tomto případě příliš nedoporučuje. Přesto existují firmy, které oblek u svých spolupracovníků nevyžadují. A finanční poradci u nich nijak tímto domnělým handikepem netrpí.

Finanční plány jako základ

Druhým hojně rozšířeným nešvarem je důraz na finanční plány. Podle zkušených poradců se průměrný klient řídí daným finančním plánem zhruba rok, poté ho začne ignorovat. Pro finanční poradce představuje vyplňování finančních plánů plno práce a v podstatě nulový efekt. V některých případech slouží pro zjištění finanční situace klienta a je vhodným vodítkem k budoucímu vytěžení.

Bez pojištění není poradenství

Pojištění je základ. Tuto frázi opakují finanční poradci jako mantru napříč firmami všech velikostí. Pro neznalého klienta jde možná o klišé, avšak pro všechny zúčastněné je kvalitně sjednaná pojistka doslova požehnání. Proto když si domů povoláte finančního odborníka kvůli stavebnímu spoření, pokusí se nejeden poradce nabídnout i pojištění. Čtěte také: Jak poradci podvádějí své klienty

Ti slušnější se zaměří na rizikové životní pojištění, dravci se vám pokusí „bouchnout“ jeho investiční obdobu. Netřeba zmiňovat, že životní pojištění představuje pro poradce stále nejvyšší možnou provizi v závislosti na odvedeném výkonu. Zvláště při srovnání se sjednáváním penzijního spoření, které se může mnohdy přiblížit vyčerpávající přednášce s nejistým výsledkem, že klient všemu porozuměl. Čtěte také: Jak měřit spokojenost klienta s finančním poradcem

Uvedené příklady nemusejí vypovídat nic o kvalitě poskytovaného poradenství. Dobře vypadající finanční poradce oblečený do trička a krátkých kalhot s nohavicemi končícími u kolen pro vás může znamenat spásu. Ochrání vás před riziky života a dalšímí nástrahami, které na vás někde tam venku číhají. Čtěte také: Velikost finančně poradenské společnosti nezaručí kvalitu poradenství