Dva nápady na podnikání

PřivýdělekDobrý nápad stojí na začátku každého podnikání. Mnohdy nemusí jít o dvakrát originální myšlenku, abyste mohli začít podnikat.

 

Cennou komoditou platící pro každé podnikání je dostatek píle a vůle uspět. Určitá dávka houževnatosti a tahu na branku. Neměla by chybět ani disciplína každý den dokazovat svým zákazníkům nebo klientům, že jste tou nejlepší možnou volbou. Čtěte také: Letní tipy na přivýdělek

Výroba a prodej lahodné pochutiny

Skvělým nápadem je výroba a prodej lahodné pochutiny. Jedno zda-li jde o tu nejlepší marmošku, respektive marmeládu nebo džem, anebo třeba o kremrole či větrníky. V kulinářství a potravinářství je možné stále prorazit i s jednou dobře vyladěnou pochoutkou. Při podnikání z domova nemusíte disponovat žádným zvláštním vybavením. Své výtvory můžete prodávat sousedům a známým.

Jakmile se rozšíří výroba, je vhodné celý proces legalizovat. Především vyřešit administrativní záležitosti jako je změna způsobu užívaní části nemovitosti, dodržet hygienické předpisy a vytvořit dokument HACCP, ve kterém ošetříte jak vaši výrobnu, tak i samotné recepty a postupy při vaření pochoutek. Se škálováním výroby a bez vyřešení těchto náležitostí riskujete zbytečné pokuty. Někdy stačí udání konkurence a komplikace administrativního rázu na sebe nenechají dlouho čekat. Čtěte také: Jak začít podnikat v pěti snadných krocích

Prodej pochutin můžete do blízkého farmářského obchodu, cukrárny anebo třeba příležitostně na místním jarmarku nebo farmářském trhu. Na samém začátku je dobrý kontakt se živým koncovým zákazníkem. Kromě hřejivého pocitu pochvaly získáte zpětnou vazbu, kterak zlepšit váš sortiment. Mnohdy jsou tyto dobře míněné rady k nezaplacení a ušetří vám v budoucnu plno úsilí při přemýšlení, jak a co změnit, aby byly vaše výtvory ještě proklientské a atraktivní.

Prodej levného cukru/másla/piva

K prodeji levného cukru, másla, piva či dalšího výrobku budete potřebovat levně nakoupit prodávanou komoditu, zvládnout uspokojivě propagaci, disponovat vhodným prodejním prostorem, který může být klidně dočasný a umět vhodně nastavit ceny. A samozřejmě doufat, aby se nic nepokazilo. Čtěte také: Franšíza nebo vlastní podnikání?

Smyslem celé prodejní akce je nabídnout konkrétní a pokud možno i základní komoditu koncovým zákazníkům o něco levněji, než je ji možné zakoupit v místě prodeje. Větší šance na úspěch jsou v menších obcích, kde kromě konzumu není žádný další obchod. Nabídku můžete cílovat před nějakou velkou událostí.

Určitou výhrou jsou poutě, které jsou na vesnicích, ale i městech slaveny od začátku jara do pozdního babího léta. Čtěte také: Jak na peníze bokem: Malé podnikání

Líbil se vám tento článek?
Pomozte nám s jeho propagací a sdílejte ho na svém Facebooku či na jiné sociální síti, kterou používáte. Děkujeme.