Co by měla umět kvalitní realitní kancelář

DůmRealitní kanceláře by měly klientům poskytnout celou řadu služeb. Jedině tak získají konkurenční výhody oproti jiným makléřům.

 

Základem bezvadného fungování vztahu mezi klientem a realitní kanceláří nebo makléřem patří kvalitně odváděná práce. Mezi ně se řadí sedm základních služeb.

Toto sedmero služeb, které oddělují obyčejnou „realitku“ od té „luxusní“, není vyčerpávajícím přehledem činností, jen takovým stručným kompasem pro každého, kdo poptává služby realitních kanceláří. Čtěte také: Časté triky realitních kanceláří vůči klientům

Tržní odhad nemovitosti

Pro ověření hodnoty nemovitosti je možné využít služeb realitní kanceláře. Odhadci jsou profesionální znalci, kteří jsou sdružování v profesní komoře. Činnost odhadce přitom nemůže dělat každý. Čtěte také: Možnosti prodeje a nákupu nemovitosti

Právní servis

Prodáváte byt a potřebujete poradit, jak to všechno vyřešit. Namísto kolotoče schůzek s právníky můžete využít služeb smluvního právního partnera, který s „realitkou“ spolupracuje. Dostanete stejně kvalitní služby jako od jiného advokáta, který se zabývá podobnou oblastí.

Úschova kupní ceny

U realitní kanceláře, která má dostatečně dlouhou historii a je tak prověřena „trhem“ se nemusíte bát uschovat jistinu kupní ceny. Nechte si úschovu potvrdit. Nejlepší je vyřešit ji bankovním převodem. Tato rada však stojí na vodě. I přes „záruky“ poskytované realitní kanceláří je nejlepší využít služeb notáře.

Daňové přiznání k dani z převodu nemovitosti

Dobrá realitní kancelář vám pomůže s vyplněním daňového přiznání k dani z převodu nemovitostí. Kromě toho vám dodá patřičné instrukce do kdy je potřeba daň uhradit a jaká bude její výše. Čtěte také: Daně 2014: Změny, které potěší

Předávací protokol

V předávacím protokolu byste měli mít uvedeno, kdy došlo k předání nemovitosti, klíčů, opíší se do něho stavy médií, jako jsou „měry“, tedy vodoměr, elektroměr, plynoměr, odečtou se hodnoty na topení, pokud jsou v nemovitosti. Solidní realitní kancelář používá předávací protokol, ve kterém jsou všechny náležitosti uvedeny.

Ověření podpisů

Ověření podpisů můžete provést třeba na České poště v rámci služby CzechPoint nebo u notáře. Realitní kancelář má na rozdíl od výše uvedených možností drobnou výhodu v tom, že dokáže zajistit potřebné tiskopisy, které vám dodá k prostudování, jenž můžete následně poté podepsat.

Vklad do KN

Poslední službou je vklad do katastru nemovitostí. V praxi jde sice jen o úhradu správního poplatku, vyplnění příslušného formuláře a jeho odevzdání na katastrální úřad. Ne každý dokáže bez odborné asistence zvládnout tento administrativní úkon.

Všechny návody a postupy se dají lehce dohledat na internetu. Nejvhodnější postup však je, když vám pomůže odborník v rámci komplexní péče. Čtěte také: Jak na druhý, třetí a další byt?

Líbil se vám tento článek?
Pomozte nám s jeho propagací a sdílejte ho na svém Facebooku či na jiné sociální síti, kterou používáte. Děkujeme.